آرشیو برای: "تیر 1396"

قضا شدن نماز صبح

‍ “قضا شدن نماز صبح” عارف باللّه حضرت آیت الله حاج شیخ حسنعلی آقا نخودکی اصفهانی می فرمود : در تمام عمرم تنها یک روز نماز صبحم قضا شد ، پسر بچه ای داشتم آن روز از دست رفت ! سحرگاه مرا گفتند : این رنجِ فِقدان را ، به علّت فوت نماز صبح مستحق… بیشتر »

نزدیکترین راه به توسل کدام است.

‍ نزديك‏ترين راه  يك موقع مى ‏بينيد كه انسان به يكى از ائمه‏ عليهما السلام انس خاصى دارد مثلاً به امام رضاعليه السلام. از ايشان پرسيدم آقا چه كار كنيم؟ نزديك‏ترين راه براى توسل كدام است؟ ♦️ فرمود: به دلت نگاه كن ببين با كدام يك از آن‏ها انس بيشترى… بیشتر »

علی علیه السلام و کاسب بی ادب

🔸در ایامی که امیرالمؤمنین (ع ) زمامدار کشور اسلام بود اغلب به سرکشی بازارها میرفت و گاهی بمردم تذکراتی میداد.  🔸روزی از بازار خرمافروشان ، گذر میکرد دختر بچه ای را دید گریه میکند ایستاد و علت گریه اش را پرسش کرد. 🔸 در جواب… بیشتر »

آثار خدمت به پدر و مادر

●√ برتر از جهاد: 【پیامبر اکرم (ص)فرمودند: قسم به خدایی که جانم دردست اوست هر آینه انس پدر و مادر به تو در یک شبانه روز، از جهاد یک سال بهتر است.】 ●√ نیکی به والدین کفاره گناهان است: 【شخصی نزد حضرت رسول (ص) آمد عرض کرد: کار زشتی نبوده مگر این‌که من انجام… بیشتر »

هفت خصلت مومن از زبان دلنشین مولایمان امیر مومنان علی (ع)”

مومن کیست؟    “هفت خصلت مومن از زبان دلنشین مولایمان امیر مومنان علی (ع)” مومن کسی است که: ۱- کسبش حلال است. ۲- اخلاقش مهربان و رئوف است. ۳- قلبش سالم از کینه و کدورت است. ۴- زیادی مالش را انفاق کند. ۵- زیادی سخنش را نگه می دارد. ۶- مردم از… بیشتر »

فرج نزدیک است

یکی از تجار اصفهان که مورد وثوق است نقل می کرد: من در منزل، اطاق بزرگی را بعنوان حسینیه اختصاص داده ام و اکثرا در آنجا روضه خوانی برپا می کنم. شبی در خواب دیدم که من از منزل خارج شده ام و بطرف بازار می روم، ولی جمعی از علما اصفهان بطرف منزل ما می آیند!… بیشتر »

مبلغ امام زمان علیه السلام باشید

سعی کنید در جمع فامیل که می روید حتما متذکر امام زمان باشید . یک جایی چند نفر فامیل شدند بگویید: گوش بدهید از از امام زمان برایتان بگویم . به خدا قسم نام امام زمان برکت می آورد . . دلها را زیر و رو می کند . شما این کار را انجام بدهید ،سر یک سال نصف… بیشتر »

محاسبه و مراقبه.امروزت مورد رضایت امام زمانت بوده ؟

هر شب پرونده اعمالت را بگذار جلویت . ببین آیا امام زمان امضا می کنند.؟ بدون نقص بودی ؟ امروز چند عمل بد انجام دادی؟امروزت مورد  رضایت امام زمانت بوده ؟ تا می توانی جبران کن و الا نخواب ! این از ضروریات رشد یک سالک الی الله است.   توصیه های ارزشمند استاد… بیشتر »

روزنه ای به نور

ما مردم زمان غیبت با بی توجهی و غفلت از امام عصر ارواحنا فداه کاری کرده ایم که در شکم تاریک ماهی بزرگی به نام “زمان غیبت” گرفتار شده ایم و از نور معنوی و فضای باز زندگی انسانی سرشار از صلح وصفا وبرادری عصر ظهور امام زمان علیه السلام محروم… بیشتر »

فرض کنید امام زمان علیه السلام تشریف آوردند

​بنشینید در طول شبانه روز حداقل چند دقیقه با امام زمان صحبت کنید.  فرض کنید امام زمان تشریف آوردند یک ملاقات نیم ساعته به شما دادند. رفتی نشستی جلوی امام زمان خوب حالا چی بگیم؟؟؟ فکر کردید؟!  راهش این است: عادت کن، بنشین یک جای خلوتی با امام… بیشتر »

مومن عزیز است

امام جعفرصادق عليه السّلام:  خداوند اختيار همه كارها را به مؤمن داده اما اين اختيار را به او نداده است كه ذليل باشد.  مگر نشنيده اى كه خداى تعالى مى فرمايد: «عزت از آن خدا و رسولش و مؤمنين است»؟  پس، مؤمن عزيز است و ذليل نيست.  إِنَّ… بیشتر »

حسن چیز خیلی بزرگی است

‍ عارف بالله حاج محمداسماعیل دولابی(ره): “حسن ظن چیز خیلی بزرگی است. اصلا خداوند در قرآن، سوءظن را نهی کرده است. خال صورت، صورت را زیبا می کند. اگر در زندگی خال سیاهی دیدی، برای نشان دادن آن سفیدیهاست. همانطور که شیرینیهای زندگی را می خورید،… بیشتر »

راه باز است

ممکن است بسیاری بگویند ما که در زمان غیبت کبری زندگی میکنیم راهی برای رسیدن به امام زمان ارواحنافداه نداریم. این حرف مانند آن است که شخص در زمینی تاریک که هیچ پنجره ای به بیرون ندارد رفته و میگوید :من نمیتوانم از نور خورشید استفاده کنم. آن زیر زمین… بیشتر »

نامه امام زمان علیه السلام به شیخ مفید

نامه امام زمان علیه السلام 🔹حضرت حجت (روحی فداه) در نامه ای به شیخ مفید میفرماید: سعی کنید اعمال شما (شیعیان) طوری باشد که شما را به ما نزدیک سازد و از گناهانی که موجب نارضایتی ما را فراهم نماید بترسید و دوری کنید. 🔹امر قیام ما با اجازه… بیشتر »

گناه مردم عصر غیبت چیست؟

‌ ‌ ‌ گناه مردم عصر غیبت چیست که درعصر غیبت گرفتار شده اند  گناه مردم عصر غیبت این است که تصورکرده اند بدون نور هدایت امامی معصوم از جانب خدا می شود به زندگی شایسته رسید ،پس خداوند آنها را به زندان عصر غیبت افکنده تا همه حکومت ها وروش های ادعایی… بیشتر »

چهره های خود را با ناخن هایشان می خرشاند

پيامبر خـدا صلے الله عليه و آله :   در شب معراج مردمى را ديدم كه چهره هاى خود را با ناخنهايشان مےخراشند. پرسيدم : اى جبرئيل! اينها كيستند؟ گفت: اينها كسانى هستند كه از مردم غيبت مى كنند و آبرويشان را مى برند. 📔تنبيه الخواطر ج۱ ص۱۱۵ بیشتر »

کودک شهادت را از مادر می آموزد

کودک سخاوت را از مادر می آموزد    در تـاریخ می خوانیم که صاحب بن عباد, مرد بسیار با سخاوتی بود .  خودش گفته است : من این سخاوت را از مادرم آموخته ام , زیرامادرم هر روز که می خواست به مدرسه روانه ام کند, پولی به من می دادو می گفت : این پول… بیشتر »

قضا شدن نماز صبح 

‍ “قضا شدن نماز صبح” عارف باللّه حضرت آیت الله حاج شیخ حسنعلی آقا نخودکی اصفهانی می فرمود : در تمام عمرم تنها یک روز نماز صبحم قضا شد ، پسر بچه ای داشتم آن روز از دست رفت ! سحرگاه مرا گفتند : این رنجِ فِقدان را ، به علّت فوت نماز صبح مستحق… بیشتر »

بهترین ویژگی زن

بهترین ویژگی زن  امیر المؤ منین علیه السلام می فرماید: من و عده ای از اصحاب نزد رسول خدا صلی اللّه علیه و آله بودیم، آن حضرت فرمود: بهترین ویژگی زنان چیست؟  هیچیک از ما نتوانستیم جواب دهیم تا اینکه جلسه به پایان رسید و از یکدیگر جدا… بیشتر »

امام زمان عج غریب است یعنی چه؟

عارف مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی در بیانی، معنای غیبت حضرت ولی عصر(عج) را اینگونه تشریح می‌کنند: سوال شد  امام زمان (عج) غایب است یعنی چه؟  گفتم غایب؟ کدام غایب؟ بچه دستش را از دست پدر رها کرده و گم شده می گوید: پدرم گم شده است. ما مثل… بیشتر »

واقعا برای چه نماز می خوانیم؟

 اهمیت اخلاص در نماز  ✅ واقعا برای چه نماز می خوانیم؟ حتما باید در انگیزه نماز خواندنمان عمیق شویم علت اینکه نماز های ما گاهی کم اثر و کم ثمر است ریشه اش در نیت های درونی ماست.  که عملمان خالص برای خدای مهربان نیست، انگیزه درونی ما گاهی… بیشتر »

تصمیم جدی

✨🌸آیت الله بهجت رحمة الله علیه ؛ 👌نصیحتی از این بالاتر نیست که انسان تصمیم جدی بگیرد که اگر خداوند به او یکصد سال هم عمر داد ، عالما و عامدا حتی یک آن ، معصیت نکند . اگر چنین حالی واقعا برای او پیدا شود ، خداوند او را کمک می کند و توفیق… بیشتر »

شیعه هزار سال است که انتظار می کشد

آیت‌الله حائری شیرازی: 🔹شیعه هزار سال است که انتظار می‌کشد، اما مسیحی‌ها دو هزار سال است که منتظر [منجی] اند!  🔹آن چیزی که موجب نگرانی ماست این است که آقا وقتی آمد این‌قدر از آن‌ها [مسیحی‌ها] دورش بچرخند که دست ما به او نرسد.… بیشتر »

ملاقات با امام زمان علیه السلام

مرحوم شیخ جلیل جناب آقای شیخ محمد تقی مازندرانی فرموده: من در ایام جوانی هر وقت برای زیارت به نجف اشرف مشرف می شدم، در مسجد سهله بیتوته می کردم. زیرا من در آن مسجد معنویت عجیبی می دیدم که در سایر مساجد آن معنویت را مشاهده نمی نمودم، من هر وقت به مسجد… بیشتر »

صلوات منهدم کننده گناهان

آیت الله بهجت :صلوات منهدم کننده ی گناهان است.این روایت در کتاب “جامع الاخبار” از رسول اکرم نقل شده است : 《من صلى على مرة،لم یبق له من ذنوبه ذرة》(هر کس یکبار بر من صلوات بفرستند،یک ذره از گناهانش باقی نمیماند. بیشتر »

دنیا ساعتی بیش نیست

رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: «الدُّنْیا سَاعَۀ فَاجْعَلْهَا طَاعَۀ»  «دنیا ساعتی بیش نیست، این ساعت را در طاعت صرف کن». منبع:مستدرک الوسائل جلد 68  بیشتر »

عاشق و شیفته حقیقی

‌ ‌ آنانکه برای تبلیغ نام مقدس امام زمان علیه السلام می خواهند قدمی بردارند نباید انتظار پاداش از سوی کسی داشته باشند و تنها به عشق و‌محبت به محبوب قدم در راه تبلیغ آن حضرت بگذارند و بدانند اگر دستگاههای دولتی یا غیر دولتی نتوانند زحمات بی شائبه و… بیشتر »

سخن چینی و ناسزاگویی

 ای یونس غمگین نباش… در یکى از روزها، عدّه اى از دوستان امام رضا علیه السلام در منزل آن حضرت گرد یکدیگر جمع شده بودند و یونس بن عبدالرّحمن نیز که از افراد مورد اعتماد حضرت و از شخصیّت هاى ارزنده بود، در جمع ایشان حضور داشت. هنگامى که آنان… بیشتر »

محبت به امام زمان علیه السلام 

‌ ‌دراظهارمحبت به امام زمان(عجل الله)شجاع باشید ای دوستان امام زمان(عجل الله) و ای جویندگان حق و تشنگان معرفت، برای پیروزی بر نفس و شیطان، باید شمشیر زبانتان را از رو ببندید و با زبانی که یاد خدا و امام زمان(عجل الله) را زنده می دارد به میدان زندگی وارد… بیشتر »

امشب دیگر باید آقا رو ببینم

​مرحوم شیخ عبدالکریم حامد این روایت رانقل می کرد که :  بی خرد، زمانی که دو رکعت نماز می خواند ، با همان دو رکعت، منتظر وحی است. می فرمود :مثلش مانند کسی است که گوسفندی  خریده و کمی جو و پوست هندوانه به آن داده است .همین که گوسفند  جو و… بیشتر »

فرمول دوستی با امام زمان

​فرمول های دوستی با امام زمان(ع) هفت فرمول برای به دست آوردن دل امام زمان (ع) خیلی ها دلشون می خواد با امام زمان (ع) دوست بشن و عشقشون به ایشون، بیشتر تجلی کنه ، اما راهشو بلد نیستن ، برا این کار هفت تا فرمول کلیدی و میان برپیشنهاد می شه : 1-  … بیشتر »

آیا هر کسی که دعای عهد بخواند از یاران امام عصر می شود .؟

​✍🏻 پاسخ به یک سوال شایع بسیاری می پرسند: 🤔 ❓آیا هرکسی که دعای عهد را بخواند از یاران امام عصر می شود ؟ ❓و اگر بمیرد ،حتما رجعت می کند ؟ ☝🏻لازم است بدانیم که یکی از شرایط استجابت دعا توام شدن دعا با عمل و تلاش و کوشش است.… بیشتر »

ارتباط با امام زمان علیه السلام 

​‌آیت الله سید حسن الهی (برادر علامه طباطبایی) : برای ارتباط با امام زمان (علیه السلام) تنها باید تصفیه شد . دل را باید تصفیه کرد . اگر دل صاف باشد این امواج را درک می کند و تصویر را هم نشان می دهد اما اگر دل صاف نباشد و گرد و خاک داشته باشد ، تصویر را… بیشتر »

ملاقات با امام زمان در عصر حاضر

​در تابستان ۱۳۷۸ در شب جمعه ای دلم برای زیارت مسجد مقدس جمکران پر می کشید، لذا از تهران به اتفاق خانواده با ماشین شخصی به قم رفتیم، اوایل غروب بود که به مسجد جمکران رسیدیم، پس از انجام اعمال مسجد و عبادت ، دیدم ساعت یک بعد از نیمه شب است، چون چیزی به… بیشتر »

ذکر برخواستن از مجلس 

​ذكر برخواستن از مجلس  امام پنجم عليه السلام فرمود هر كس خواهد بكيل تمام مزد برد، بايد هرگاه مى خواهد از مجلس برخيزد بگويد:  سبحان ربك رب العزة عما يصفون و سلام على المرسلين و الحمد لله رب العالمين. (۱۳)  امام صادق عليه السلام فرمود:… بیشتر »

نصیحت پدرم

چهارده ساله بودم كه طلبه شده و عازم شدم. پدرم آمد پاى ماشين و به من گفت: محسن ( (اُستُر ذَهبَك و ذِهابك و مَذهبك) ) يعنى پول و رفت و آمد و مذهبت را مخفى نگهدار. گفتم: مذهب را براى چه؟ امروز كه زمان تقيّه نيست! گفت: منظورم اين است كه هيچ وقت براى نماز… بیشتر »

درخت بدون میوه

​درخت بدون ميوه  كنار خانه قديمى ما باغى بود، به پدرم گفتم: اين همه درخت، يكى ميوه نمى دهد! گفت: اين همه انسان در اين خانه زندگى مى كند، يكى نماز شب نمى خواند. منبع دیده شده در کتاب خاطرات،محسن قرائتی ص2 بیشتر »

عصر غیبت یعنی چه و چرا امام زمان علیه السلام غایب شده است؟

​عصر غيبت يعني چه؟ و چرا امام زمان عليه السلام غايب شده است؟  پاسخ:  خداوند متعال براي هدايت و راهنمايي بشر در هر دوره اي پيامبري را فرستاده است تا اينكه نوبت به آخرين آنان؛ يعني حضرت محمّدصلي الله عليه وآله رسيد كه بعد از ايشان ديگر پيامبري… بیشتر »

نماز شب

❣حضرت محمّد صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله می فرماید: صَلاةُ اللّیلِ مَرضاةٌ لِلرَّبِّ وَ حُبُّ المَلائِکَةِ وَ سُنَّةُ الاَْنْبیاءِ وَ نورُ الْمَعْرفَةِ وَ اَصْلُ الاْیمانِ وَ راحَةُ الاَْبْدانِ وَ کَراهیَةٌ لِلشَّیْطانِ وَ سِلاحٌ عَلَى الاَْعْداءِ وَ اِجابَةٌ… بیشتر »

حرف زدن با امام زمان علیه السلام

مرحوم آیت الله میلانی می فرمودند:  هر روز بنشینید یک مقدار با امام زمان درد و دل کنید. خوب نیست شیعه‌ روزش شب شود و شب‌اش روز شود و اصلاً به یاد او نباشد. بنشینید چند دقیقه ولو آدم حال هم نداشته باشد، مثلاً از مفاتیح دعایی بخواند، با همین زبان… بیشتر »

ملاقات با امام زمان علیه السلام در عصر حاضر

​در تابستان ۱۳۷۸ در شب جمعه ای دلم برای زیارت مسجد مقدس جمکران پر می کشید، لذا از تهران به اتفاق خانواده با ماشین شخصی به قم رفتیم، اوایل غروب بود که به مسجد جمکران رسیدیم، پس از انجام اعمال مسجد و عبادت ، دیدم ساعت یک بعد از نیمه شب است، چون چیزی به… بیشتر »

چرا انسان نیاز به دین دارد ؟

چرا انسان نیاز به دین دارد؟ تشریف مى ‏برید به مغازه‏ اى، یک چرخ خیاطى مى‏ خرید، بعد مى ‏بینید که صاحب مغازه یک دفترچه به شما مى ‏دهد که آداب نگاهدارى این چرخ در آن نوشته است. این دفتر به خریدار هشدار مى ‏دهد که این چرخ خیاطى است نه سرّاجى، پوست را به… بیشتر »

اساس خودسازی

‍ جناب شیخ رجبعلی خیاط(ره) : اساس خودسازی توحید است. هر کس بخواهد ساختمانی بنا کند، ابتدا باید زیر سازی آن درست باشد. اگر پایه محکم و اساسی نبود، آن بنا قابل اطمینان نیست. سالک باید سیر و سلوک خود را از توحید آغاز کند. نخستین سخن همه پیامبران، کلمه ی… بیشتر »

عهد با امام زمان علیه السلام

​🌿🌸 عهد مهدوی ➖➖➖➖➖➖ عهد در زندگی باید همیشگی باشد. وقتی زندگی بر مبنای انتظار شکل گرفت ،عهد دائمی و همیشگی می شود. منتظر واقعی هرگز از عهدش با امام خود روی گردان نمی شود. قرائت صبحگاهی این دعا موجب می شود که فراموش نکنیم پیش از هر کس با… بیشتر »

قابل توجه جوانان

☀️ از ﺍﻣﯿﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ( ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ) ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ⇩ ‏« ﺃﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﻤﻬﺪﯼ ﺷﺒﺎﺏ ﻻ ﻛﻬﻞ ﻓﯿﻬﻢ ﺇﻻ ﻛﺎﻟﻜﺤﻞ ﻓﯽ ﺍﻟﻌﯿﻦ ﺍﻭ ﻛﺎﻟﻤﻠﺢ ﻓﯽ ﺍﻟﺰﺍﺩ ‏» 👇   ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ( ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ) ﺟﻮﺍﻧﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﭘﯿﺮ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺳﻮﺭﻣﻪ ﺩﺭ ﭼﺸﻢ ﯾﺎ ﻧﻤﻚ ﺩﺭ ﻏﺬﺍ… بیشتر »

قلب نورانی

​⁉قلب نورانی، کدام است؟؟؟ وقتی انسان امام زمان علیه السلام را به نورانیت بشناسد،نورانیت آن، تسلیم بودن قلب در برابر  آن حضرت است و تسلیم بودن قلب ،تسلیم بودن اعضا و جوارح را به همراه دارد و انسان نمی تواند مدعی شود که قلب من تسلیم مقام امام علیه… بیشتر »

همیشه بگویید الحمد الله

🔹 حاج آقا دولابی: 🔮 اگر چهار مرتبه بگویی بیچاره ام و عادت کنی، اوضاع خیلی بی ریخت می شود… 🔮همیشه بگویید الحمدلله، شکر خدا. بلکه بتوانی دلت را هم با زبانت همراه کنی. 🔮اگر پکر هستی دو مرتبه همراه با دلت بگو الحمدلله.… بیشتر »

خدا همین جا کنارته

هر موقع دلت میگیره :|😣 سراغ کسی نرو🙃 خدا همین جا کنارته 🌺 میتونی قرآن بخونی و آروم شی❤️:) میتونی نماز بخونی و آرامش رو مهمون دلت کنی😇 به یاد خدایی باش که همیشه به یادته🌷☺️ بیشتر »

برترین کار

برترین کار 🍂امام کاظم علیه السلام فرمود: 🍃پس ازخداشناسى، برترین کارى که بنده به وسیله آن به خداوند نزدیک مى شود عبارت است از: 🕸نمــاز 🕸نیـکى به پـدر و مـادر 🕸وترک حسد و خودپسندى و فخرفروشى. 📕تحف العقول، ص… بیشتر »

هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع

هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع ◾تخریب کرده اند حرم و بارگاهتان آنها که زنده اند به لطف نگاهتان ◾بر روی مهربانیتان چشم بسته اند با خود نگفته اند چه بوده گناهتان ◾از نسل هیزم آورشان که عجیب نیست آتش زنند دوباره دل پر ز آه‌تان ◾روز سقیفه بود اگر بی… بیشتر »

هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع

​هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع ◾تخریب کرده اند حرم و بارگاهتان آنها که زنده اند به لطف نگاهتان ◾بر روی مهربانیتان چشم بسته اند با خود نگفته اند چه بوده گناهتان ◾از نسل هیزم آورشان که عجیب نیست آتش زنند دوباره دل پر ز آه‌تان ◾روز سقیفه بود اگر بی… بیشتر »

این دارو خاصیت دشمن ستیزی دارد ...

السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ (وَ عَلَى أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ ) وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ   سلام بر حسين و بر على بن الحسين  و فرزندان حسين و ياران حسين. بیشتر »

شیعیان مرا نمی خواهند 

💠مظلومیت امام زمان علیه السلام💠 یکی از کسانی که توفیق ملاقات با امام عصر ارواحنا فداه را پیدا کرده و آن حضرت را در حالی ملاقات نموده است که بسیار ناراحت بوده و گریه می کرده اند. می گوید: از آن حضرت سوال کردم : آقاجان ! ای سرورم٬ چرا این… بیشتر »