نکته ایی از صلوات شعبانیه

یک جمله­ ای که در این صلوات شعبانیه آمده است. در این جمله نورانی فرمودند: « وَ اعْمُرْ قَلْبِي‏ بِطَاعَتِكَ‏ » [1]، قلب و دل من که مقصد و محل کمالات معنوی است را با اطاعت فرمان خودت و « تقوی » آباد کن، چون گناه و معصیت دل را خراب می کند، مرکز ایمان دل انسان است. گناه ایمان را پایین می­آورد، آن را از بین می­برد، لذا صفات بد در دل انسان نشأت پیدا می­کند، اما اگر « تقوی » را مراعات کردیم و گناه نکردیم دل رو به آبادانی می­گذارد، صفات خوب در آن رشد می کند و صفات بد از بین می رود، لذا ملاک آبادی دل و قلب « تقوی » و اطاعت فرمان خداست.

« وَ لَا تُخْزِنِي بِمَعْصِيَتِكَ » ، مرا با گناه کردن رسوا نکن، گناه هم در دنیا و هم در آخرت رسوایی می­آورد. آدمی که دزدی کند، دستش را می­بُرند، شلاقش می­زنند، زندان می­برند، آبرویش می­رود، رسوا می­شود، این نتیجه گناه است. روز قیامت هم که خدای متعال « عَلَى رُؤُوسِ‏ الْأَشْهَاد » گناهکاران را رسوا می­کند دیگر، بنابراین این هم چکیده سخن خدا در قرآن کریم و در بیانات خاتم انبیاء و همه حضرات معصومین است که دعوت به « تقوی » و ترک گناه می­کردند

منابع :
[1] - کتاب مصباح المتهجد و سلاح المتعبد ؛ ج‏2 ؛ ص829

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.