سه نکته به مناسبت آغاز ماه مبارک رجب

سه نکته به مناسبت آغاز ماه رجب

نکته اول: عارف بزرگ مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب شریف المراقبات، در خصوص مقدم داشتن “عبادت” بر “تحصیل علم” در سه ماه مبارک رجب و شعبان و رمضان می فرماید:
« از دیگر مراقبتها در این ماه (رجب) این است که سالک معنى ماه حرام را بداند تا مواظب تمام کارها و حالتها و حتى امورى که وارد قلبش مى شود باشد.

و بداند که سه ماه رجب ، شعبان و رمضان ماه عبادت است. بنابراین سزاوار است طالبان علم در آن ماه ها عبادت را مقدم بر تحصیل علم نمایند؛ گر چه تحصیل علم نیز از برترین عبادتهاست. »
نکته دوم اینکه به فرموده بزرگان: « ماه رجب، ماه کشت و کار معنویست؛ و ماه شعبان، ماه داشت و نگه داریست؛ و ماه رمضان، ماه برداشت محصولات معنوی است. » لذا برای بهره بردن در ماه رمضان، باید مراقبه را از ماه رجب آغاز نمود.
نکته سوم هم اینکه به فرموده بزرگان، بسیار مناسب است قبل از ورود به ماه رجب یا در اولین فرصت ممکن در ماه رجب، غسل توبه و نماز توبه با دستور خاصش - که در مفاتیح در اعمال ماه ذی القعده، با عنوان “نماز روز یکشنبه” ذکر شده است - بجا آورده شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.