نسیم بهاری رمضان 

​۴. قرائت قرآن 

ماه رمضان فصل «بهار قرآن» است همانطور که هر چیزی «بهاری» دارد کما قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم: «لِکُلِّ شَیٍ رَبیعٌ و ربیعُ القرآن شَهرُ رمضان» [۲] همانطور که «ماه رمضان» بهار قرائت و تلاوت و تدبر و تفکر در قرآن صامت است و از نفحات الهی و نسیم بهاری رمضان و قرآن، دل‌ها زنده می‌شود باید تفکر و تدبر کنیم به قرآن ناطق که در هر عصری امام معصوم می‌باشد. چرا که پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی». 

قرآن ناطق این زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌باشند که یکی از عترت پیامبر است که حضرتش فرمودند: «المهدی من عترتی مِن وُلد فاطمة؛ [۳] مهدی از خانواده من، و از فرزندان فاطمه زهرا علیها السلام است. همان اندازه که به قرآن می‌اندیشیم به عِدل و شریک قرآن هم بیاندیشیم که می‌گوییم «السلام علیک یا شریک القرآن». اگر مردم برای قرآن «بهاری» دارند و آن ماه رمضان است بهار دیگری هم دارند که آن حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که در زیارتنامه می‌گوئیم. السلام علیربیع الانام. [۱] سلام بر  بهار مردم

———-

[۲]: وسائل الشیعه، ج۱۰، ص۳۰۲. 
[۳]: سنن ابی داود، کتاب المهدی، ج۴، ص۴۷۳، ح۴۲۸۰. 

[۱]: مفاتیح الجنان. زیارت صاحب الزمان عج الله فرجه در سرداب مقدس.

  • نظر از: زكي زاده
    1397/07/26 @ 11:16:19 ق.ظ

    زكي زاده [عضو] 

    سلام موفق باشید وبلاگ خوبی دارید به روز رسانی کنید

    http://maedeh.kowsarblog.ir

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.