آرشیو برای: "خرداد 1397, 01"

نسیم بهاری رمضان 

​۴. قرائت قرآن  ماه رمضان فصل «بهار قرآن» است همانطور که هر چیزی «بهاری» دارد کما قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم: «لِکُلِّ شَیٍ رَبیعٌ و ربیعُ القرآن شَهرُ رمضان» [۲] همانطور که «ماه رمضان» بهار قرائت و تلاوت و تدبر و تفکر در قرآن صامت است و… بیشتر »

السلام علیک یا تالی کتاب الله 

​۳. جلسات قرآن  جلسات قرآن که برپا می‌شود خارج از چند امر نیست: تلاوت قرائت ترجمه تفسیر حفظ.  وقتی در ماه مبارک رمضان مشغول امور مذکور هستیم باید بدانیم که مصداق اتم و اکمل و اجمل و بهترین تالی و قاری و مترجم و مفسر و حافظ قرآن، حضرت صاحب… بیشتر »

بیمنه رزق الوری

​ای امام زمان من بر تو نازل می‌شوم هر کجا که راحله‌ام روی آورد و مرا وارد نماید. و میهمان تو هستم در هر کجا که باشم از شهر‌ها (چون هستی مملوک توست).  میزبانی و خلق مهمانت  همه بنشسته بر سر خوانَت  جانب خلق دائماً جاری است  ریزش سیل… بیشتر »

ماه رمضان  ماه میهمانی خدا

۲. میهمانی خدا  ماه رمضان، ماه «ضیافة الله» و میهمانی دادن خداست که میزبان آن حضرت مهدی علیه السلام است. چون: بِیُمنِهِ رزق الوری؛ به یمن و برکت حجت بن الحسن علیه السلام است که موجودات روزی می‌خورند.  گرچه، اگر با دیده دقت بنگریم در همه سال و… بیشتر »

مانند پاره ماه

​۱. ماه و مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف  یکی از اعمال در آستانة شب اول ماه رمضان همان«استهلال» یعنی طلب دیدن ماه است. از کلمة «ماه» می‌توانیم یادآور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شویم به دو جهت:  ۱. چون در روایات و دعاها حضرت مهدی عجل… بیشتر »