آرشیو برای: "فروردین 1397"

ﺁﻳﺎ ﺍﺑﻠﻴﺲ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻲ‌ﻣﺎﻧﺪ؟

 سوال: ﺁﻳﺎ ﺍﺑﻠﻴﺲ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻲ‌ﻣﺎﻧﺪ؟  ﭘﺎﺳﺦ: ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺁﻳﻪ ﺷﺮﻳﻔﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻛﻪ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﺪ: ﺧﺪﺍﻳﺎ ﻣﺮﺍ ﺗﺎ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﻬﻠﺖ ﺑﺪﻩ، ﺧﺪﺍﻱ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻣﻲ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻗﺎﻝَ ﻓَﺎِﻧﱠﱠﻚَ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻤُﻨْﻈَﺮﻳﻦَ ﺍِﻟﻲ ﻳَﻮْﻡِ ﺍﻟْﻮَﻗْﺖِ ﺍﻟْﻤَﻌْﻠُﻮﻡِ. (ﺩﺭ… بیشتر »

زمان غیبت زمان غرق شدن است

‌ زمان غیبت ،زمان غرق شدن است  زمان غیبت حجت خدا ،زمان طوفانی شدن دریای زندگی است که امواج سهمگین ،انسان را برداشته و از کشتی نجات دور مینماید.  کشتی بزرگ نجات ،امام زمان ارواحنا فداه است که جز با رفتن در آن ،انسان نجات نمی یابد… اینگونه… بیشتر »

موثرترین و مجرب ترین راههای ارتباط با امام زمان علیه السلام 

‌ یکی از موثرترین و مجرب ترین راههای ارتباط با امام عصر ارواحنا فداه مطالعه داستان کسانی است که در زمانهای گذشته یا کنونی به محضر امام عصر ارواحنا فداه مشرف شده اند.  نقل این داستان ها موجب عوض شدن خط کسانی میشود که بر ریل شیطان افتاده اند و نیرویی… بیشتر »

نفس را کنترل کن و الا چموش می شود   

​مجله منتظران: ‌ نفس را کنترل کن و الآ چموش می شود  در کتاب برقلهٔ پارسایی که در شرح حال مرحوم آیة الله کوهستانی رحمة الله علیه نوشته شده آمده است: حجة الاسلام و المسلمین آقای شیخ منصور معلمی - از فضلای حوزه علمية مشهد- نقل کرد:  زمانی که در… بیشتر »

شکایت بردن به نزد خدای مهربان مایه آرامش دل است 

امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام  آن معدن حکمت الهی می فرمایند: «ليس بحكيم من شكي ضره الي غير رحیم؛ :  آن کس که شکایتش از سختی ها و ناملایمات را به غیر خدای مهربان می برد حکیم نیست»  توضیح:  شکایت بردن به نزد پروردگار مایه… بیشتر »

 توجّه به نماز فرزندان وذرّیه 

قرآن، دعاهای بسیاری را از حضرت ابراهیم نقل نموده است. امّا تنها در دو مورد، آن حضرت برای نسل و ذرّیه اش دعا نموده است، یکی رهبری امّت و دیگری اقامه نماز، که می‌فرماید: «ربّ اجعلنی مقیم الصلوة و من ذریّتی» [۲]   پروردگارا! من و ذریّه‌ام را از… بیشتر »

 تحریم شراب وقمار به خاطر حفظ نماز 

 با اینکه شراب و قمار مفاسد جسمی، روحی و اجتماعی فراوانی بدنبال دارد، امّا قرآن درباره آثار این دو می‌فرماید:   «و یصدّکم عن ذکراللَّه و عن الصلوة» [۱] اینها میان شما کینه ایجاد می‌کند و شما را از یاد خداوند و نماز باز می‌دارد. … بیشتر »

نماز در جلو چشم مردم نه در خفا 

امام حسین علیه السلام روز دوّم محرم وارد کربلا و روز دهم شهید شد. بنابراین مدّت اقامت حضرت هشت روز بود و مسافری که کمتر از ده روز بماند نمازش شکسته است. نماز دو رکعتی دو دقیقه بیشتر طول نمی کشد، به خصوص در هنگام خطر، امام حسین علیه السلام نیز روز عاشورا… بیشتر »

آنجا که خواب از مناجات بهتر است 

روزی رسول اکرم صلی الله علیه وآله نماز صبح را با جماعت خواندند، ولی دیدند امروز علی علیه السلام به مسجد نیامده است. حضرت، در خانه علی رفتند و پرسیدند چرا او در جماعت شرکت نکرده است؟! فاطمه علیها السلام گفت: علی دیشب تا صبح مناجات داشت و صبح از خستگی… بیشتر »

نماز اول وقت وسط جنگ

ابن عباس می‌دید که حضرت علی علیه السلام گاهی در وسط جنگ به آسمان نگاه می‌کند. جلو آمد و پرسید: چرا به آسمان نگاه می‌کنید؟ حضرت فرمود: برای اینکه نماز اوّل وقت از دستم نرود. گفت: الآن شما در حال جنگ هستید. حضرت فرمود: از نماز اوّل وقت نباید غفلت شود،… بیشتر »

ترک جلسه به خاطر نماز 

یکی از ادیانی که نامشان در قرآن آمده، «صابئین» هستند که به حضرت یحیی گرایش دارند وبرای ستارگان تأثیری قائلند. نماز و مراسم ویژه ای دارند و هنوز در خوزستان گروهی از آنان هستند. این فرقه، رهبری دانشمند ولی مغرور داشتند که بارها با امام رضاعلیه السلام… بیشتر »

به کار انداختن برف پاکن معنوی استغفار  در ماه رجب 

​ برف پاک کن ماشین استغفاری که در ماه رجب به آن سفارش شده، مانند برف پاک کن اتومبیل در هنگام بارندگی است که ماشین های جلوئی آب و گل را بر شیشه ماشین می پاشند و انسان برف پاک کن را روشن میکند تا دیدش به جاده عادی و روشن و بی خطا باشد.  در جاده زندگی… بیشتر »

نماز و هجرت

حضرت ابراهیم می‌گوید:   خداوندا! ذریّه خودم را در منطقه خشک و بی آب و گیاه قرار دادم، پروردگارا! برای اقامه نماز. «ربّنا انّی اسکنت من ذریّتی بواد غیر ذی زرع ربّنا لیقیمواالصلوة» [۱]   آری، ابراهیم برای اقامه نماز به مکه آمد، تا کعبه… بیشتر »

نماز پر تنوّع ترین عبادت است

اگر جهاد وحج چند نوع است، ولی نماز صدها نوع است.   با یک نگاه ساده به کتاب مفاتیح الجنان علاّمه محدّث حاج شیخ عباس قمی، می‌توان انواع نمازهای مستحبّی را که برای مکان و زمان‌های خاص وارد شده است، مرور نمود که البتّه در یک کتاب مستقل به نام… بیشتر »

 نماز در رأس همه عبادات است 

در ایام ویژه مثل شب قدر، اعیاد اسلامی، و هر شب و روزی که دارای فضلیت و ارزشی است و برای آن دعا و مراسمی مخصوص وارد شده است، مثل شب مبعث، شب میلاد پیامبر، شب جمعه، معمولاً نمازهای مخصوصی هم وارد شده است. شاید نتوان ایّام مقدّسی را پیدا کرد که در آن… بیشتر »

عبادتی به اندازه نماز تبلیغات  ندارد

در هر شبانه روز پنج نماز واجب داریم ودر هرنمازی سفارش به اذان واقامه شده است. در این دو ندای آسمانی جمعاً: بیست مرتبه «حیّ علی الصلوة» بیست مرتبه «حیّ علی الفلاح» بیست مرتبه «حیّ علی خیرالعمل» و ده مرتبه «قد قامت الصّلوة» می‌گوئیم. با توجّه به اینکه… بیشتر »

نماز در تمام ادیان 

قبل از حضرت محمد صلی الله علیه وآله در آئین حضرت عیسی هم نماز بوده که قرآن از زبان او نقل می‌کند که خداوند مرا به نماز سفارش کرده است: «واوصانی بالصلوة» [۱] وقبل از او موسی بوده که خداوند به او خطاب می‌کند: «اقم الصلوة لذکری» [۲] و قبل از موسی پدر زن او… بیشتر »

محبت عمیق به امام زمان علیه السلام 

​… می‌رسی، یا در خواب و یا در بیداری، یا به خودش و یا به خواصّش. باید محبت به امام زمان علیه السلام پیدا کنی. هیچ گنجی، هیچ ذکر و وردی، هیچ طلسم و اسمی بالاتر از این (محبت) نیست، اقرب الطریق برای رسیدن به درگاه خدا و پیشگاه قطب عالم امکان، محبت به… بیشتر »

عبادتی  به اندازه نماز تبلیغات  ندارد

در هر شبانه روز پنج نماز واجب داریم ودر هرنمازی سفارش به اذان واقامه شده است. در این دو ندای آسمانی جمعاً: بیست مرتبه «حیّ علی الصلوة» بیست مرتبه «حیّ علی الفلاح» بیست مرتبه «حیّ علی خیرالعمل» و ده مرتبه «قد قامت الصّلوة» می‌گوئیم. با توجّه به اینکه… بیشتر »

فرمول های دوستی با امام زمان علیه السلام 

​فرمول های دوستی با امام زمان(ع) هفت فرمول برای به دست آوردن دل امام زمان (ع) خیلی ها دلشون می خواد با امام زمان (ع) دوست بشن و عشقشون به ایشون، بیشتر تجلی کنه ، اما راهشو بلد نیستن ، برا این کار هفت تا فرمول کلیدی و میان برپیشنهاد می شه : 1-  … بیشتر »