آرشیو برای: "بهمن 1396"

رمز رسیدن یک شخص منتظر به محبوبش امام زمان علیه السلام 

رمز رسیدن یک شخص منتظر به‌محبوبش، امام زمان سلام الله علیه، در یک‌کلمه است: محبت❤️ در جستجوی او‌بودن او را صدا زدن…. منبع:کتاب خورشید هدایت،علیرضا  نعمتی ،۲۰۵ بیشتر »

یک سالک صد در صد زیر نظر امام زمان ارواحنافداه است

​اگر می‌خواهید خوب رشد کنید باید برای تمام اعمالتان دلیل داشته باشید. یک سالک صددرصد زیر نظر امام زمان ارواحنافداه است. قرآن می‌گوید: «قل اعملوا فسیرکم الله و رسوله و اولی الامر منکم» هر عملی می‌خواهید انجام دهید، خدا و رسول و امام زمان شما را می‌بینند.… بیشتر »

بندگی امام زمان علیه السلام 

​هر کلمه لغوی که گفته شود همان لحظه از بندگی امام زمان علیه‌السلام بیرون هستید.                  زیرا حضرت حرف لغو نمی‌زنند و شما زده‌ای،  تا چه برسد به گناهان که یقیناً انسان در حین گناه کردن به امام… بیشتر »

گاه یک غیبت ،طومار زندگی معنوی انسان را در هم می پیچد!!

​گاه دست انسان می شکند یک تاسه ماه گچ می گیرند تا و….. گاه استخوان ران تکه تکه می شود، استخوان را برای چند ماه پیچ و پلاک می کنند گاه استخوان سر می شکند و آدمی ضربه مغزی می شود و….. گاه یک غیبت ،طومار زندگی معنوی انسان را در هم می پیچد!!… بیشتر »

امام زمان (عج ) خوشی و راحتی ندارد

آيت الله بهجت : امام زمان (عج) خوشی و راحتی ندارد ⁉️ چه مصائبی بر امام زمان(عج) که مالک همه کره زمین است و تمام امور به دست او انجام می‌گردد، وارد می‌شود و آن حضرت در چه حالی است و ما در چه حالی؟ او در زندان است و خوشی و راحتی ندارد و ما چقدر از مطلب… بیشتر »

متوسل شدن یعنی ...

​باید متوسل شوید به خاندان عصمت و طهارت.  ❓متوسل شدن یعنی: 👈وسیله قرار دادنِ یک چیزی برای رسیدن به هدف. نه اینکه همش بگوییم: «یا وجیهاً عندالله اشفع لنا عندالله»  امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: ما این وسیله هستیم. #توسل یعنی صفات… بیشتر »

داستان کوتاه حاتم طائی

وقتى که حاتم طایى از دنیا رفت، برادرش خواست جاى او رابگیرد. حاتم مکانى ساخته بود که هفتاد در داشت. هر کس از هر درى که مى خواست وارد مى شد و از او چیزى طلب مى کرد و حاتم به اوعطا مى کرد. برادرش خواست در آن مکان بنشیند و حاتم بخشى کند! مادرش گفت: تو نمى… بیشتر »

توفیق برای بیداری و نماز شب 

این مطلب به یقین ثابت است، که اگر از حال انسان معلوم شود که می‌خواهد نماز شب بخواند،، بدون احتیاج به دعاها و آیات معهوده بیدارش می‌کنند.  این بیدار کردن به طرق مختلف است…  ما برای اوقات خواب خود افسوس می‌خوریم که چرا برای نماز شب بیدار… بیشتر »

سیره و سبک زندگانی آیت الله بهجت

‍ کوتاه‌نوشته‌ای از سیره و سبک زندگانی آیت‌الله بهجت قدس‌سره: حرم امام رضا علیه‌السلام بودم. قصد کردم زیارتنامه بخوانم. برای خواندن زیارت جامعۀ کبیره، مفاتیح را برداشتم؛ به خود آمدم و دیدم دارم فرازهای دعا را از حفظ می‌خوانم. تعجب کردم! بار اول بود که… بیشتر »

بی حجابی زن، از بی غیرتی مرد است

امام علی (علیه السلام) :  «خداوند لعنت کند کسی را که غیرت ندارد. » و نیز فرمودند:  «کسی که غیرت ندارد قلبش واژگون است. » امام صادق(علیه السلام):  «زنی که خود را زینت و خوشبو نماید و از خانه اش خارج شود و باعث توجه افراد نامحرم شود و شوهرش… بیشتر »

چرا برای نماز شب بیدار نمی شویم؟؟

‍ “نماز شب”   این مطلب به یقین ثابت است، که اگر از حال انسان معلوم شود که می‌خواهد نماز شب بخواند،، بدون احتیاج به دعاها و آیات معهوده بیدارش می‌کنند.  این بیدار کردن به طرق مختلف است… ما برای اوقات خواب خود افسوس می‌خوریم که… بیشتر »

حادثه کوچه

​ ▪️حادثه کوچه▪️   ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ علیه السلام ﻓﺮﻣﻮﺩ: چون رسول اکرم صلی الله علیه و آله به شهادت رسید، ﺍﺑﻮﺑﻜﺮ ﺑﺮ ﺗﺨﺖ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﻧﺸﺴﺖ، ﻛﺴﻰ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻭﻛﻴﻞ حضرت ﻓﺎﻃﻤﻪ سلام الله علیها ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩ… ﺍﺑﻮﺑﻜﺮ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﻓﺎﻃﻤﻪ زهرا سلام الله علیها ﺩﺭ… بیشتر »

نماز وسیله محو گناهان است

[یکصد و چهارده نکته در باره نماز - نماز، وسيله محو گناهان - صفحه28 نماز، وسيله محو گناهان قرآن، در كنار فرمان نماز، مى فرمايد: ( (انّ الحسنات يذهبن السّيّئات) ) (۶۳) همانا كارهاى نيك، گناهان را محو مى كند و از بين مى برد. حضرت على عليه السّلام مى… بیشتر »