آرشیو برای: "مرداد 1396"

یك مؤمن چهار چيز بايد داشته باشد 

امام صادق (ع) مےفرمايند ،يك مؤمن چهار چيز بايد داشته باشد : ➊ خانه وسيع ➋سواري خوب ➌ لباس زيبا ➍ چراغ پر نور شخصي پرسيد ما كه نداريم چه كنيم؟ حضرت فرمودند: اين حديث باطن هم دارد : ① از خانه وسيع،صبر است كه بيان گر روح بزرگ است. ② مركب خوب، عقل است. ③… بیشتر »

معرفی یک استاد خصوصی برای سیر و سلوک عرفانی

معرفی یک استاد خصوصی برای سیر و سلوک عرفانی استاد رساندن انسان به خدا  چقدر خوب است آدم، استادی داشته باشد که دردهای او را تشخیص بدهد و بگوید: باید فلان کار را انجام دهی تا مشکلت حل شود. استاد گاهی نه‌ تنها راهنمایی می‌کند، بلکه به آدم کمک می‌کند… بیشتر »

 پدر روحاني و حقيقي تو (امام زمان(عج)‌ به اندازه پدر جسمي و ظاهري، نزد تو محبوبيت دارد؟ 

​‍ ‌آيت الله ميرزا جواد ملكي تبريزي(ره):  پدر روحاني و حقيقي تو (امام زمان(عج)‌ كه سبب ايجاد جسم، جان و نعمت‏هاي تو و خليفه پروردگار توست، به اندازه پدر جسمي و ظاهري، نزد تو محبوبيت دارد؟  پس حركات، افعال و اقوال تو بايد چنان باشد كه نشان دهد… بیشتر »

تسلیم خدا شوید

‍ آیت الله بهجت: اگر میخواهید از ناحیه دعا به جایی برسید، زبان حالتان این باشد: تسلیم خدا هستیم،هرچه بخواهد بکند، بنا داریم عمل به وظیفه بندگی کنیم. منبع: محضر بهجت،ج۱،ص۳۴۱ بیشتر »

شعر ای آرزوترین بهار حامد جلیلی

​ای آرزوترین بهار تنها امید روزگار آرامش دل های زار ماه شبای انتظار بیا برگرد ای مسافر خسته از غم تو گسسته تار و پود دل این دلشکسته ز هجر تو ابر دیده بهاره در فراق نگاره چشم پنجره ها در خون نشسته در رویای دیدار تو ام بی قرار تو ام مرغ غمزده حالم قوت پر… بیشتر »

چگونه میتوان بوسیله حضرت صاحب الأمر به آرامش روحی رسید؟

چگونه میتوان بوسیله حضرت صاحب الأمر به آرامش روحی رسید؟ اینکه چطور می شود از طریق امام زمان (عج) به آرامش رسید؟ این بحث دردل کردن و توسلات و ارتبا ط با امام زمان(عج) هست وقتی شما در طول روز به طور مداوم ،نه اینکه ده ساعت !  نه !!  حتی یک دقیقه… بیشتر »

خدا می‌داند تعداد دعاها باید چقدر باشد تا مصلحت ظهور فراهم آید.

​ ‍  آیت الله بهجت  خدا می‌داند تعداد دعاها باید چقدر باشد تا مصلحت ظهور فراهم آید. قطعاً اگر کسانی در دعا جدی و راستگو باشند و به همّ و ناراحتی اهل‌بیت علیهم‌السلام مهموم، و به سرور آنان مستبشر باشند، مُبْصَراتی (مشاهداتی) خواهند داشت و قطعاً… بیشتر »

حدیث مهدوی

امام زمان«عج»می فرمایند:  يعْمَلُ کُلُّ امْرِي ءٍ مِنْکُمْ ما يقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنا، وَلْيتَجَنَّب ما يدْنيهِ مِنْ کَراهيتِنا وَ سَخَطِنا، فَاِنَّ امْرَءا يبْغَتُهُ فُجْأةٌ حينَ لا تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ، وَ لا ينْجيهِ مِنْ عِقابِنا نَدَمٌ… بیشتر »

«ارتباط روحی با امام زمان ارواحنافداه» 

​«ارتباط روحی با امام زمان ارواحنافداه»  انسانِ بی‌استقامت، نمی‌تواند قلبش را با امام زمانش مرتبط کند، که از آن مجرا، علم و حکمت و رشد، روزی او شود و بتواند رشد کند.  با دریافت علم و حکمت است که انسان می‌تواند رشد کند و به کمالات برسد. همانطور… بیشتر »

هر عملی که انجام می دهید، خدا می بیند، امام زمان ارواحنافداه هم می بینند.

​‌ ⚠️مراقب اعمالمان باشیم!  هر عملی که انجام می دهید، خدا می بیند، امام زمان ارواحنافداه هم می بینند.  ولی متأسفانه این ایمان را نداریم، چون در طول روز کارهایی انجام می دهیم که این اعتقاد را نقض می کند.  اگر ایمان داشتیم که امام زمان… بیشتر »

غیبت حقیقی امام زمان عج الله فرجه

​غیبت حقیقی امام زمان عج الله فرجه امام زمان عجل الله تعالی فرجه اگر غایب می شود، ابتدا در دل ها غایب می شود و بعد از آن، در جامعه. و اگر ظاهر می شود، ابتدا در دل ها ظاهر می شود و بعد از آن در جامعه. آیت الله حائری شیرازی… بیشتر »

اعمال شب و روز دحوالارض 25ذیقعده

​اعمال شب و روز دحوالارض ٢٥ ذی القعده، مصادف با٢٧ مرداد، روز بندگی خدا بارالها با انجام اعمال دحوالارض، روح ولایت پذیری امام زمان ارواحنا فداه ️را بر ما مستولی ساز شب زنده داری و عبادت و ياد خداوند در شب دحوالارض پنج شنبه شب بسيار سفارش شده است. ثواب… بیشتر »

برآورده شدن حاجات

برآورده شدن حاجات  پیامبر صلی الله علیها آله و سلم: هر کس حاجتی که دارد و قبل ازآنکه از خدا بخواهد،  سوره یس راتلاوت کند بعدحاجت خود رابخواند،حاجت او برآورده میشود ان شاء الله منبع.:بصائر ج33 ص609 بیشتر »

روز بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارت امام رضا علیه السلام

روز بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارت امام رضا علیه السلام توفیق تشرف به بارگاه مقدس رضوی گوهر ارزنده ای است که هر لحظه که قسمت شود به جان باید خرید اما در این بین خاک بوسی  حضرت رضا در روز زیارت مخصوص ایشان طعمی دیگر دارد . بعضی بزرگان ماه… بیشتر »

 چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟

حجت الاسلام پناهیان : براي اينکه عظمت خدا در دل ما بيافتد، اولين صفتي که از خدا بايد در دل ما بنشيند، با آن انس پيدا کنيم و عميقاً آن را درک کنيم، کبريايي خداست؛ چون ذکر محوري نماز الله اکبر است.  ديگر اذکار نماز هم عظمت و علوّ خدا را يادآور است.… بیشتر »

می خواهید امام زمانتان را شاد کنید

ما با اعمالمان امام زمان را در محرومیت و غربت قرار داده ایم! امام زمان مغمومند، ناراحتند، محزونند. برای اینکه مردم از دور و برشان رفته اند، به یادشان نیستند! امام زمان را از “دل” و از “زندگیشان” بیرون کرده اند؟! انصافا ما چقدر به… بیشتر »

دم غروب متعلق به امام زمانت  است

​دم غروب متعلق به امام زمانت است، برنامه ات را طوری بریز که یک چند دقیقه ای، یک جایی، توسلی به امام زمان ارواحنافداه داشته باشی، حالا می توانی نماز امام زمانت را بخوانی، می توانی نماز استغاثه بخوانی. می توانی زیارت آل یاسین بخوانی.  مسجد می خواهی… بیشتر »

مظلومیت امام زمان علیه السلام 

تیرهای گناه به چه کسی می خورد؟ ای کاش جوانان هم آن لحظه که من در خواب صورت آقا امام زمان ارواحنافداه را دیدم می دیدند، من هم جوان هستم، من هم امیال و هوای نفس دارم، بیایید آقایمان را با پاک شدن و ترک معصیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام کمک… بیشتر »

​آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): یکی از فواید نماز جماعت این است که به برکت امام زمان(عج) نماز های ما همگی مقبول می شود زیرا اول وقت ، امام زمان (عج) نماز می خوانند. ما در نماز می گوییم “ایاک نعبد” طلبه ها می دانند که “نعبد” صیغه مع… بیشتر »

راه نزدیک شدن به امام زمان علیه السلام

نزدیکی به امام زمان (عج) با 20 عمل اعمال زیادی وجود دارد سعی شده خلاصه آن تقدیم شود: 1.      کمک و صدقه به محرومین به نیت سلامتی و دور کردن غم و اندوه از امام زمان (عج) 2.      نماز اول وقت باعث خوشحالی حضرت می شود و بهتر… بیشتر »

تامین آهن بدن با رو به قبله خوابیدن

  ازحضرت علی علیه السلام نقل شده است که : مؤمن بردست راست و رو به قبله میخوابد, اما پادشاهان بر دست چپ میخوابند. امروزه تحقیقات علمی ثابت کرده است که اگر رو به قبله بخوابیم آهن در جدار رگ ها رسوب نمی کند و آهن بدن افزایش می یابد و تصلب شرایین و… بیشتر »

😭شعری از زبان حال امام زمان(عج)😭

😭شعری از زبان حال امام زمان(عج)😭 خانه ی تک تک تان را زده ام درب ولی           اثر از یاری ما در دلتان نیست که نیست:|:| انتظارم ز شما بیشتر است از دگران        یک دعای… بیشتر »

هفت چیزی که مسخره دارد چیست؟

هفت چیزی که مسخره دارد چیست؟  امام رضا علیه السّلام فرمود:  1- کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده  2- کسی که از خدا توفیق کار خیر طلب کند ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره… بیشتر »

‌ چرا به امام زمان ارواحنا فداه " قائم "و  "منتظر " می گویند؟!

‌ چرا به امام زمان ارواحنا فداه ” قائم “و  "منتظر ” می گویند؟!  (جعفر)صقر بن ابى دلف مى گوید: شنیدم حضرت امام جواد علیه السلام مى فرمودند: همانا امام پس از من فرزندم على است، دستور او دستور من،سخن او سخن من و طاعت او طاعت… بیشتر »

ثمرات صلوات با عجل  فرجهم

‌ ثمرات صلوات با« عجل فرجهم»  اولاً: موجب یکپارچه شدن آنان در جهت توجه به حضرت ولی عصر« ارواحنا فداه» شده و برای چند لحظه آنان خواستار فرج آن حضرت خواهند شد. ثانیاً: موجب دوری شیطان از شیعیان خواهد شد چرا که در روایت از رسول خدا( صلی الله علیه و… بیشتر »

کلام محبوب

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قالَ (علیه السلام) : سَجْدَهُ الشُّکْرِ مِنْ ألْزَمِ السُّنَنِ وَ أوْجَبِها. فرمود: سجده شکر پس از هر نماز از بهترین و ضرورى ترین سنّتها است. منبع: وسائل الشّیعه: ج ۶، ص ۴۹۰، ح ۳، بحارالأنوار: ج ۵۳، ص ۱۶۱، ضمن ح ۳٫… بیشتر »

یاد خدا عقل را آرامش می دهد

 یاد خدا علامه طباطبایی(ره): به یاد خدا باش تا خدا به یادت باشد، اگر خدا به یاد انسان بود، از جهل رهایی می یابد و اگر در کاری مانده است خداوند نمی گذارد عاجز شود و اگر در مشکل اخلاقی گیر کرد خدایی که دارای اسماء حسنی است و متصف به صفات عالیه، البته… بیشتر »

نماز شب را ترک نکن

در ملاقاتی که آیت الله مرعشی نجفی با حضرت ولی عصر ارواحنافداه حاصل نمودند، حضرت خطاب به ایشان در مورد اهمیت نماز شب فرمودند:  نماز شب را ترک نکن و به آن بسیار اهمیت بده حیف است که اهل علم، آنهایی که خود را وابسته به ما می دانند، مداومت به نماز شب… بیشتر »

‌ ‌دراظهارمحبت به امام زمان(عجل الله)شجاع باشید ای دوستان امام زمان(عجل الله) و ای جویندگان حق و تشنگان معرفت، برای پیروزی بر نفس و شیطان، باید شمشیر زبانتان را از رو ببندید و با زبانی که یاد خدا و امام زمان(عجل الله) را زنده می دارد به میدان زندگی وارد… بیشتر »

روی و تواضع در برابر قرآن 

 ‌ادب و تواضع در برابر قرآن  وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (اعراف/٢۰۴) وقتیکه قرآن خوانده میشود، گوش دهید. این «فَاستَمِعُوا لَهُ» منظور تنها گوش دادن نیست. استماع، یعنی گوش بدهید و در قرآن… بیشتر »

تلاش برای رسیدن به معشوق

تلاش برای رسیدن به معشوق! (رجبعلی خیاط) نکته مهمی که ایشان بر آن تاکید داشت: آمادگی و آراستگی شخص منتظر بود، هر چند عمرش برای درک زمان حضور آن بزرگوار کافی نباشد. و در این باره حکایتی از حضرت داود ع نقل می کرد که: «آن حضرت از تپه ای در حال عبور از… بیشتر »

اعمال بندگان در هر هفته دو روز دوشنبه،پنجشنبه به امام زمان عج عرضه ميشود

آيت الله بهجت اعمال بندگان در هر هفته دو روز دوشنبه،پنجشنبه به امام زمان عج عرضه ميشود،همينقدر ميدانيم آن طوری که بايد باشيم نيستيم. چيزی که باعث شرمندگی و خجالت زدگی ما ميشود اين است که حضرت همه چيز را ميداند و همه چيز را ميشنود، آنها ‘عين اللّه… بیشتر »

اميرالمؤمنين عليه ‏السلام به عبوديَّت خود افتخار مى ‏كنند

اميرالمؤمنين عليه ‏السلام به عبوديَّت خود افتخار مى ‏كنند إلَهى كَفَى لى (بى) عِزًّا أن أكونَ لك عبدًا، و كَفى بى فَخرًا أن تكونَ لى ربًّا؛ أنتَ كما احبُّ فَاجعَلْنى كما تُحب. «خدايا! اين عزّت مرا بس است كه بنده تو باشم، و اين افتخار مرا كفايت است كه تو… بیشتر »

حدیثی از امام رضا علیه السلام

امام رضا علیه السلام: هر که از پدر و مادرش سپاسگزاری نکند، از خداوند سپاسگزاری نکرده است منبع: میزان الحکمه، جلد 13، ص491 بیشتر »

امام زمان یعنی پیشوای زمان و‌مکان و همه لحظات زندگی بشر

‌ باید بدانیم همه زمانها مناسب برای بردن نام امام عصر ارواحنا فداه است. و همه مکانها باید به نام آن حضرت مزین گردد.   زیرا آن حضرت امام زمان ما است. امام زمان یعنی پیشوای زمان و‌مکان و همه لحظات زندگی بشر. 📚کتاب در اوج تنهایی حجت الاسلام… بیشتر »

آب حیات زندگی نیز دو عنصر دارد

‌ آب حیات زندگی نیز دو عنصر دارد…. امام عصر ( ارواحنا فداه) همان آب گوارا و حیات بخش برای ماست. این آب از دو عنصر « علم و عصمت» تشکیل شده همان طور که آب معمولی از دو عنصر اکسیژن و هیدروژن ترکیب یافته است.  علم موجب حیات و زندگی و سلامتی و… بیشتر »

بر شهوتت غلبه کن تا حکمت برایت کامل شود

‌ “اغلب الشهوه تکمل لک الحکمه “ بر شهوتت غلبه کن تا حکمت برایت کامل شود.  معجم غرر الحکم.  نفس انسان از حالت اماره بالسوء بودن تا نفس مطمئنه شدن ،مثل اسب وحشی و ناآرامی را دارد که تحت برنامهٔ رام کننده ای ماهر قرار میگیرد و همان… بیشتر »

احسان انسان به خودش چگونه است؟

‌ احسان انسان به خودش چگونه است؟ بزرگترین احسان انسان به خویشتن در نجات یافتن از آتش جهنم است  اگر انسان اعمال شایسته ای را که انبیا( علیهم السلام) راهنمایی فرموده اند عمل کند  بزرگترین احسان را در حق خود کرده و بی توجهی به آن  بزرگترین… بیشتر »

آثار مثبت حسن ظن به خدا

 آثار مثبت حسن ظن به خدا أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (ع ) قَالَ: أَحْسِنِ الظَّنَّ بِاللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ أَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنِ بِي إِنْ خَيْراً فَخَيْراً وَ إِنْ شَرّاً فَشَرّاً. امام رضا(ع)فرمود : به… بیشتر »

شکایت بردن به نزد خداوند

‌ “لیس بحکیم من شکی ضره الی غیر رحیم “ آن کس که شکایتش از سختی ها و ناملایمات را به غیر خدای مهربان میبرد حکیم نیست.  شکایت بردن به نزد پروردگار مایه آرامش دل و پی بردن به حکمت امور و صبر بر ناملایمات و آسان شدن انها بر انسان میشود و… بیشتر »

شکایت بردن به نزدخداوند 

‌ “لیس بحکیم من شکی ضره الی غیر رحیم “ آن کس که شکایتش از سختی ها و ناملایمات را به غیر خدای مهربان میبرد حکیم نیست.  شکایت بردن به نزد پروردگار مایه آرامش دل و پی بردن به حکمت امور و صبر بر ناملایمات و آسان شدن انها بر انسان میشود و… بیشتر »

مقام صالحین نزد ائمه اطهار

‌ ‌ همانطور که یک ورزشکار از نقطهٔ شروع به کار در یک رشته تا رسیدن به حد یک قهرمان کشوری یا جهانی ،باید مراحل مختلف و تمرینات سخت را بگذراند… در زمینه رشد صفات انسانی نیز یک انسان زمانی به مقام قهرمانی انسانیت میرسدکه ۷۵ صفت حمیده را با تمرین بر… بیشتر »

چهار ذکر ارزشمند آرامش بخش

​چهار ذکر ارزشمند آرامش بخش  امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار چیز پناه نمی‌برد؟ 1⃣ در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به این ذکر پناه نمی‌برد! 【حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ… بیشتر »

توبه ای همگانی برای ظهور 

‌ توبه ای همگانی برای ظهور  ما باید بدانیم توجه و رویکرد جامعه ی شیعه به امام زمان علیه السلام در حقیقت همان توبه همگانی و اجتماعی مردم بسوی دین خدا است  و بدیهی است که توبه باید فوری باشد و همان طور که هیچ کس نمیتواند بگوید هنوز خیلی مانده من… بیشتر »

اعمالی که موجب خوشنودی و نزدیک شدن به محبت امام زمان می شود

‌ از جمله اعمالی که موجب خوشنودی و نزدیک شدن به محبت “حضرت  بقیه الله  ارواحنا فداه” میشود، پس از انجام واجبات وترک محرمات، دعای خالصانه برای ظهور آن بزرگوار است. دعایی که از صفای قلب ومحبت خالص به امام عصر ارواحنافداه باشد. دعایی… بیشتر »

روز ظهور برای یک جوان زمانی است که...

‌ روز ظهور برای یک جوان زمانی است که…… یک جوان وقتی قلبش دچار آتش عشق به امام زمان میشود مهلت فعالیت شیطان بر او خاتمه یافته و وساوس شیطان بر او بی اثر و ثمر خواهد بود قلبی که به محبت کسی یا چیزی دچار شده را به سختی میتوان به راه دیگری کشاند… بیشتر »

معنی ارتباط با امام زمان علیه السلام

‌ معنای ارتباط با امام( علیه السلام)  آیا این همان ملاقات حضوری با اوست؟ اگر کسی جسم امام ( علیه السلام) را ببیند ولی در جهت پذیرش علم و ادب از آن حضرت قدم بر ندارد رابطه ی حقیقی با امام ( علیه السلام) ندارد مانند بیشتر مردمی که در صدر اسلام بودند… بیشتر »

تسلیم شدن دربرابر امام زمان علیه السلام

آنان که می خواهند از امراض روحی شفا یابند و به مقام انسانیت برسند باید نزد طبیب طبیبان حضرت بقیة الله ارواحنا فداه و اجداد طاهرینشان روند و با قلبی تسلیم در برابر امام علیه السلام، خود را در حریم محبت ان حضرت بستری نمایند تا آن حضرت طبیبانه وبه تدریج… بیشتر »

چرا اینگونه به دنبال من میگردی؟

​‍ دوره ای که زنان مجبور بودند برای حفظ حجاب در خانه بمانند .  مرحوم آيت الله سيد محمد باقر مجتهد سيستانی ، پدر مرجع عالیقدر جهان تشیع آيت الله العظمی سيد علی سيستانی تصميم می گيرد براي تشرّف به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) چهل جمعه در… بیشتر »

مظلومیت امام زمان علیه السلام 

​مظلومیت امام زمان علیه السلام یکی از کسانی که توفیق ملاقات با امام عصر ارواحنا فداه را پیدا کرده و آن حضرت را در حالی ملاقات نموده است که بسیار ناراحت بوده و گریه می کرده اند. می گوید: از آن حضرت سوال کردم : آقاجان ! ای سرورم٬ چرا این قدر گریه می… بیشتر »

علت دل گرفتگی روز جمعه

​‍ ‌آیت الله سید عبدالکریم کشمیری (ره) : دل گرفتگی روز جمعه به خاطر اینست که چون روز جمعه روز امام زمان (عج) است و امام اعمال شیعیان را می نگرد، محزون می شود. او مصدر است پس مشتقات او هم به حزن او محزون می شوند. منبع : کتاب شیدا ، ص ۱۵۰ بیشتر »

دعای عرش نشینان در ظهر جمعه

​دعای عرش نشینان درظهر هر جمعه ﺩﺭ ﺭﻭاﻳﺘﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻧﻌﻤﺎﻧﻲ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺁﻣﺪﻩ اﺳﺖ ﻛﻪ:  ﺩﺭ ﻫﺮ ﺟﻤﻌﻪ ﺩﺭ ﻋﺮﺵ ﺑﺮاﻱ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﻭﻋﻠﻲ و ﺣﺴﻦ و ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻬﻢ اﻟﺴﻼﻡ ﻣﻨﺒﺮﻫﺎﻳﻲ اﺯ ﻧﻮﺭ ﻧﺼﺐ ﻣﻴﺸﻮﺩ و ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻇﻬﺮ ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪا ﺻﻠﻲ اﻟﻠﻪ و ﻋﻠﻴﻪ و ﺁﻟﻪ و ﺳﻠﻢ ﺩﺳﺖ ﺑﺮ ﺩﻋﺎ ﺑﺮﻣﻴﺪاﺭﻧﺪ… بیشتر »

دم غروب متعلق به امام زمانتان است

​دم غروب متعلق به امام زمانت است، برنامه ات را طوری بریز که یک چند دقیقه ای، یک جایی، توسلی به امام زمان ارواحنافداه داشته باشی، حالا می توانی نماز امام زمانت را بخوانی، می توانی نماز استغاثه بخوانی. می توانی زیارت آل یاسین بخوانی.  مسجد می خواهی… بیشتر »

غذای روح علم است

​غذای روح، علم است.  البته منظور علوم رایج دنیوی نیست، بلکه منظور شناخت و معرفت معصوم علیه السلام می باشد.  یعنی انسان در کسب معرفت خاندان عصمت و طهارت پیش برود، قران بخواند و در ایاتش تفکر کند و از علومش بهره ببرد.  سرور معظم، حاج آقا… بیشتر »

روز جمعه میهمان امام زمان هستیم

​اهمیت روز جمعه  روز جمعه سیّدالایام است، روزی است که در بین ایام هفته، آقاست. تک تک لحظاتش مهم است. اولیاءخدا لحظات این روز را از دست نمی دهند.  چون متعلق به امام زمان است. لذا قرآن می فرماید: «وذرو البیع» خرید و فروش را رها کنید. «فاسعوا الی… بیشتر »

چرا آقا را بدرقه نکردی؟

جناب آقای صادق محمدی از خانمشان نقل می کنند که: مدتها در آرزوی دیدار و ملاقات امام زمان علیه السلام بسر می بردیم و روز به روز آتش عشق ملاقات آن امام همام زیادتر میشد تا اینکه ایام روضه خوانی و سوگواری برای اباعبدالله الحسین علیه السلام فرا رسید و ما در… بیشتر »

مکاشفه حبیب بن مظاهر

​درمکاشفه ای حبیب بن مظاهر (رحمه الله علیه) را دیدند و از ایشان پرسیدند که: آیا مایلید به دنیا بر گردید ؟   فرمود : بله .  برای سه کار دوست دارم به دنیا برگردم  :   شرکت در مجلس عزای امام حسین(علیه السلام)   آب دادن به مردم… بیشتر »

موقع عصبانیت این کارها را بکنید

موقع عصبانیت این کارها را بکنید آیت الله بروجردی نذر کرد که اگر یک وقت عصبانی شدم یکسال روزه بگیرم. چون ایشان عصبانی می شد. سیدها نوعا جوشی هستند و گاهی عصبانی می شوند.  یک وقت آیت الله بروجردی عصبانی شده بود، با عصا دنبال خادمش حاج احمد کرده بود.… بیشتر »

برخی آثار رفع نیاز مردم

برخي آثار رفع نياز مردم ❶ افزایش روزى: امیرمؤمنان (ع) فرمودند:  آیا از چیزهایى كه روزى را مى‌افزاید به شما خبر دهم؟ عرض كردند: آرى، اى امیرمؤمنان! فرمود … یارى كردن برادر دینى كه روزى را افزایش مى‌دهد.  ❷ آسایش در دنیا و آخرت:  حضرت… بیشتر »

فضیلت سوره تکویر

سوره تکویر هشتاد و یکمین سوره قرآن کریم است  که مکی  و 29 آیه دارد. از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است: هر کس سوره تکویر را قرائت کند  در روز قیامت هنگامی که پرونده های اعمال بندگانش  پیش روی همگان قرار می گیرد خداوند… بیشتر »

چگونه مردگان آمرزیده می شوند 

چگونه مردگان آمرزیده می شوند؟ از امام رضا(علیه السلام) نقل است که: «هیچ مومنی نیست که زیارت قبر مومنی کند و هفت بار سوره انا انزلناه را بر او بخواند، مگر اینکه خداوند او و صاحب قبر را می آمرزد.» منبع:محجة البیضاء، ج ۸، ص ۲۹۰ بیشتر »

ده خصلت در نماز 

​ ده خصلت در نماز پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌واله فرمود:  نماز ستون دین است و در آن ده خصلت است: ❶ زینت صورت و آبروی نمازگزار است؛ ❷ نور و روشنی دل است؛ ❸ باعث و سبب راحتی بدن است؛ ❹ سبب نزول رحمت است؛ ❺ چراغ آسمان است. جایی که نماز خوانده می شود… بیشتر »

قرآن از مرگ با چه تعابیری یاد می کند .

قرآن از مرگ با چه تعبیری یاد می کند؟ 1. چشیدن: «كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ … ؛ هر جاندارى (به ناچار) چشنده مرگ است ،…» اگر انسان به کلی نابود و فانی شود، دیگر چشیدن معنایی نخواهد داشت. 2. توّفی: این تعبیر در مورد مرگ در حدود دوازده بار… بیشتر »

دوست نداريد از برادران خوب امام صادق (ع) باشيد؟ 

​برادران خوب مرا مى شناسى؟  اسم من مُفضّل است و از ياران نزديك امام صادق (ع) مى باشم.  يك روز امام صادق (ع) مرا صدا زد و به من فرمود: اى مفضل! خوب به سخنانى كه مى گويم دقّت كن و آنها را براى برادران خوبم بازگو كن.  من به امام (ع) رو كردم… بیشتر »

 آیادوست نداريد از برادران خوب امام صادق (ع) باشيد؟ 

​برادران خوب مرا مى شناسى؟  اسم من مُفضّل است و از ياران نزديك امام صادق (ع) مى باشم.  يك روز امام صادق (ع) مرا صدا زد و به من فرمود: اى مفضل! خوب به سخنانى كه مى گويم دقّت كن و آنها را براى برادران خوبم بازگو كن.  من به امام (ع) رو كردم… بیشتر »

سفارشاتی جهت آمادگی برای ظهور 

​سفارشاتی جهت آمادگی برای ظهور 1⃣همیشه خود را در محضر امام زمان ببینید، گناه نکنید حتی در خلوت ترین جاها حضرت شما را می بینند. 2⃣عملتان را درست کنید. نحوه لباس پوشیدن، نحوه صحبت کردن، نحوه برخورد با دیگران، حتی فکرتان را تنظیم کنید. 3⃣بر درِ دروازه… بیشتر »

انصافا ما چقدر به یاد امام زمان هستیم؟

​ مظلومیت امام زمان علیه السلام  ما با اعمالمان امام زمان را در محرومیت و غربت قرار داده ایم! امام زمان مغمومند، ناراحتند، محزونند. برای اینکه مردم از دور و برشان رفته اند، به یادشان نیستند! امام زمان را از “دل” و از… بیشتر »

آيا دوست دارى يك روز امام زمان (ع) خود را به خانه ات دعوت كنى و آن حضرت بر سر سفره تو بنشيند؟ 

​با عشق تو به دوستانت نيكى مى كنم   آيا دوست دارى يك روز امام زمان (ع) خود را به خانه ات دعوت كنى و آن حضرت بر سر سفره تو بنشيند؟  آيا دوست دارى به امام زمان (ع) خود هديه اى بدهى و باعث خوشحالى آن حضرت شوى؟  اگر بشنوى كه امام زمان (ع)… بیشتر »

فواید نماز جماعت

آیت الله مجتهدی تهرانی یکی از فواید نماز جماعت این است که به برکت امام زمان(عج) نماز های ما همگی مقبول می شود زیرا اول وقت ، امام زمان (عج) نماز می خوانند. ما در نماز می گوییم “ایاک نعبد” طلبه ها می دانند که “نعبد” صیغه مع الغیر… بیشتر »

حسود همیشه در حال سوختن است

​ صفات رذیله را جدی بگیریم!  حسادت  آتش حسد آرام و قرار انسان را می گیرد. انسان حسود همیشه در حال سوختن است.  اعمال صالح انسان را هم از بین می برد.  از همه بالاتر اینکه انسان را از امام زمانش دور می کند و حضرت ولیعصر ارواحنافداه از… بیشتر »