آرشیو برای: "تیر 1394"

خوش آمدی گل زهرا

شب شب شادی عالمینه،شب میلاد مجتبی ست شب میلاد اخ الحسینه ، شب میلاد مجتبی ست قشنگ ترین ستاره ها توی دو چشم زهراست این که رو دست فاطمه است کریم آل طاهاست حاتم طائی یک گداشه یه دنیا گل دست باباشه رو سر مجتبی میپاشه (( خوش آمدی ای گل زهرا )) نیمه ماه ماه… بیشتر »

ای رسول خدا گویا حسن نزد تو محبوب تر است؟!

روزی رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم در بستر استراحت می کردند، حسن وحسین علیه السلام نزد پیامبر صلی الله علیه واله وسلم آمدند، حسن (ع)آب خواست ،پیامبر صلی الله علیه واله وسلم روی علاقه ی خاصی  که به حسن (ع) داشت شخصا برخاست و مقداری شیر از… بیشتر »

محبت پیامبر

پیامبر :صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: همانا این دو پسر (حسن و حسین)را در کودکی تربیت نمودم و از درگاه خداوند برای آنها در خواست نمودم تا آنها را پاک وپاکیزه قرار دهد و خداوند به این خواسته من پاسخ مثبت داد. .......................................… بیشتر »

دهانش را بر دهان حسن نهاد

ابو هریره می گوید :روزی حسن به محضر پامبر صلی الله علیه واله و سلم آمد و در کنار رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم نشست.رسول خدا به نشانه محبت  دهانش را بر دهان حسن (ع) نهاد و سه بار فرمود :الهم انی احبه و احب من یحبه ؛ خدایا من حسن را دوست دارم و… بیشتر »

ماه رمضان ،ماه دعوت به مهیمانی خدا

مردم در ماه رمضان میهمان خدایند <<هو شهر دعیتم فیه الی ضیافة الله >> میهمان باید کاری کند که صاحب خانه می کند . روزه دار میهمان خدایی است که <<یطعم و لا یطعم>> اطعام می کند ولی خود اطعام نمی شود،پس او هم می تواند <<یطعم و… بیشتر »

آیا می خواهید به روی خدا لبخند بزنید؟

من از شما سوالی دارم؟ آیا می خواهید به روی خدا لبخند بزنید ؟ حتماًاز حرف من تعجب می کنید ، آخر چگونه می شود به روی خدا لبخند زد؟ پیامبر (ص)در حدیثی فرمود :"آگاه باشید هر کس برادر مومن خود را احترام کند خدا را احترام نموده است". هنگامی که با بردادر خود… بیشتر »

به تعداد رگ های بدنت صدقه بده

در بنی اسرائیل عابدی بود که سالها حق تعالی را عبادت می کرد .روزی دعا  کرد که : پروردگار را می خواهم حال خودم را نزد تو بدانم ،کدامین عمل هایم را پسندیدی ،تا همیشه آن عمل را انجام دهم،و الّا پیش از مرگم توبه کنم؟!حضرت حق تعالی ملکی را نزد آن عابد فرستاد… بیشتر »

برچهره ی ابلیس گوشتی نمی ماند

حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند: وقتی دو نفر مومن یکدیگر را ملاقات کرده  و خدا را یاد می کنند و فضائل ما اهل بیت را گفتگو مینمایند بر چهره ابلیس گوشتی نمی ماند مگر اینکه میریزد تا آن که روح او از شدت  درد  به  فریاد می آید فرشتگان… بیشتر »

به دینتان افتخار کنید...

آیا دلیل تاکید بر نماز صبح را می دانید؟ با خواب غلظت خون بالا می رود وهرچه به صبح نزدیک میشویم،خون غلیظ تر میشود و درست لحظات نزدیک شدن به اذان به حد اعلا می  رسد. حالا دانستید که چرا اکثر سکته ها ،سحر اتفاق می افتد؟ کسانی که بیدار میشوند با وضو گرفتن… بیشتر »

گوش نمی دن

هرچی به طرف می گی این کار به ضررته ، این کار رونکن ،اصلاًفایده نداره و به حرفت گوش نمیده.هر چی سعی میکنی راهنماییش کنی فایده نداره و طرف کار خودشو میکنه .این جور وقت ها قرآن خیلی جالب می گه : سَواءٌ عَلَیهِم اَاَنذَرتَهُم اَم لَم تُنذِرهُم چه هشدارشان… بیشتر »

می پرسی اینا کی هستن؟

آدم نورانی کمیاب! همیشه همین طوری بوده ، آدمی که واقعا نورانی باشه خیلی کم بوده. ولی تو این دنیای امروزبعضی وقت ها یه آدم هایی رو می بینی که میخکوبت می کن! وقتی نزدیکت هستن این قدر انرژی مثبت بهت میدن که فکر  می کنی  از  بهشت  اومده. آرومن ، مودبن… بیشتر »

هفت مصیبت بزرگ

امام علی (ع)می فرمایند:هفت مصیبت بزرگ که باید از آنها به خدا پناه ببریم. 1-عالمی که بلغزد. 2-عابدی که از عبادت خسته شود. 3-مومنی که فقیر شود. 4-امینی که خیانت کند. 5-توانگری که به فقر در افتد. 6-عزیزی که خوار گردد. 7-فقیری که بیمار شود.… بیشتر »

احادیث شور انگیز ماه مبارک رمضان

1- امام علی علیه السلام : شهر رمضان شهر الله و شعبان شهر رسول الله و رجب شهری؛   رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.   شرح فروع کافی ج ۴ ، ص ۱۴ 2- حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :   هُوَ شَهْرٌ أَوَّلُهُ رَحْمَهٌ وَ أَوْسَطُهُ… بیشتر »

راه راست

   تازگی ها چقدر راه باز شده ! فقط این راه ها کجا می رن خدا می دونه . حرف از خدا و ماوراءکه میشه تا دلت بخواد آدرس بهت می دن، این راه ها تا  یه جاهایی جلو میرن  ولی بعد یهو میرن تو خاکی. اگر خدای نکرده افتادیم تو یکی از این راه ها ، یا دیدیم دوستامون… بیشتر »

خدایا شکرت

خیلی ها غر میزنن ،زیاد هم غر می زنن! همش از زندگی می نالن ،هی می گن اینو کم دارم  اونو کم دارم،اینجام ایراد داره ،اونجام ایراد داره . همش نصفه  خالی  لیوان  رو  میبینن. یکی نیست بگه آخه با انصاف ،اگه به خاطر   چیزهایی که نداری غر می زنی، لا اقل برای… بیشتر »