موضوع: "شیخ رجبعلی خیاط"

راضی به رضایت خداوند

اگر مي خواهيد از ناحيه دعا به جايي برسيد، زبان حالتان اين باشد: تسليم خدا هستيم، هر چه بخواهد بكند، بنا داريم عمل به وظيفه بندگي كنيم

استغاثه به امام عصر عج

ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم؛ دستگیری ولیّ خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم. باید به ولیّ عصر (عج) استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد، همراه خود ببرد. .

ترک گناه

بزرگان براي اسلام زحمت زيادي كشيدند ولي هر كدام از يك راه افراد را به سوي خدا مي برند ولي من راهم اين است كه دستور العمل فقط در يك چيز جمع شده، در يك كلمه ي خيلي كوچك-خيلي كوچك و آن “ترك گناه” است. ولي فكر نكن ترك گناه چيز ساده اي است، گاهي خيلي مشكل است و تمام دستورات خودشان بعداً مي آيد، ترك گناه مثل چشمه اي است كه همه چيز را خود به دنبال دارد،شما “ترك گناه” كنيد دستورات بعدي و عبادات ديگر خود به خود به سمت شما مي آيد. *شما مي توانيد گناه نكنيد، اگر احياناً گناهي مرتكب شديد سعي كنيد گناهي كه در آن حقّ الناسّ است نباشد، اگر گناه مرتكب شديد كه در آن حقّ الناسّ است سعي كنيد در همين دنيا تسويه كنيد و براي آخرت نگذاريد كه آنجا مشكل است. . .

رجوع به خداوند

آيت الله بهجت(رحمة الله عليه)
آیا خوب است به ذاتی که موت و حیات و مرض و صحّت و غنا و فقر به دست او است، مراجعه کنیم و رابطه‌ی دوستی داشته باشیم، یا کسی که خود محتاج و ناتوان و بیچاره است؟!

شهادت اعضا

ايت الله بهجت( رحمة الله عليه)
ما را شناخته اند، اعمال ما محفوظ است، و عکسبرداری شده است… آیا شهادت دست و پا و دیگر اعضا و جوارح شوخی است؟!

علم و عمل یکی باشد

علم و عمل یکی باشد

نیتتان این باشد که علمتان با عملتان هماهنگ باشد و علم و عمل از همدیگر جلو یا عقب نیفتند.
اکثر بدبختی ما همین است که علممان با عملان هماهنگ نیست.
بعضی علمشان از عملشان عقب تر است ، بعضی جلوتر ، و به هر حال علم و عمل آنها با هم نمیخواند.
بعضی هم مثل من هستند که علمشان گاهی از عملشان جلو می افتد و گاهی عقب.
پس شما نیت که به علم خود عمل کنید و علم و عملتان یکی باشد

امروز فکر

سوْال از محضر آيت الله بهجت(رحمة الله عليه)
سؤال: چه کنیم تمرکز فکر پیدا کنیم؟
جواب: اذکاری که برای جمع کردن فکر مؤثر است، مثل: (لا إله إلاّ الله) را زیاد بگویید.

ازدیاد محبت به خداوند

شخصی نامه ای به محضر آیة الله بهجت(ره) نوشتند از ایشان تقاضاکردند که بیان فرمایند برای ازدیاد محبت به حضرت حق تعالی و ولی عصر (عج) چه بکنیم؟
در جواب مرقوم فرمودند: گناه نکنید و نماز اول وقت بخوانید

لذت در نماز

احساس لذت در نماز ، یک سری مقدمات خارج از نماز دارد و یک سری مقدمات در خود نماز ، آنچه پیش از نماز و در خارج از نماز باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود ، این است که انسان گناه نکند و قلب را سیاه و دل را تیره نکند و معصیت ،روح را مکدر می کند و نورانیت دل را می برد و در هنگام خود نمازنیزاو را از غیر خدا منصرف کند و توجهش با غیر خدا مشغول نشود ، اگر به طور اتفاقی منصرف شد به محض التفات پیدا کردن باید قلبش را متوجه خدا کند.

از بین رفتن جمله گناهان

صلوات منهدم کننده ی گناهان است.این روایت در کتاب “جامع الاخبار” از رسول اکرم نقل شده است : 《من صلى على مرة،لم يبق له من ذنوبه ذرة》(هر کس یکبار بر من صلوات بفرستند،یک ذره از گناهانش باقی نمیماند.

1 3 4